26 Haziran 2007

TipiTip

Bizim kuşağın çocuklarının mutlaka hatırlayacakları kahramanlardır biridir TipiTip. Kendisi sadece bir ciklet kahramanı olmasına rağmen, mesela benim kafamda çok yer etmiştir. Bir kere çok naif ve kibardır, centilmen ve iyi niyetlidir kendileri..


Tabi benim için TipiTip'in bir diğer anlamı daha var. Rahmetli anneanemi her bayram yepyeni bir mendile sardığı bayram harçlığımızın yanında verdiği hediyedir o. Hiç unutamam açık mavi kapaklı büyük gardrobunun sol kapağını açar, içinde mendil demetleri hazırlanmış olan çekmeceden çıkarırdı hediyemizi.. Tipitip sakızlarını tek tek değil, büyük kutusu ile toptan alırdı ki her istediğimizde yok demesin diye sanırım.

Biz yine de şanslı bir nesildik sanırım, bilgisayar oyunlarımız, internetimiz yoktu ama iyi niyetli ve şirin kahramanlarımız vardı cikletten çıkan.. Tüketim toplumunda yetişen yeni nesil gibi onlarca ciklet markası arasından seçim yapamazdık ve cikletler oyuncak hediyeli de olmazdı ama yine de çok eğlenceli bir işti sıcak öğleden sonralarında mahalle aralarında ciklet çiğnemek ve yakartop oynamak...

4 yorum:

gezicini dedi ki...

sevgili Filiz
bayıldım bu TipiTip karikatürlerine. ben de bunları biriktirip saklardım, ta ki artık evde koyacak yer kalmayana dek.
hatırlattığın için teşekkürler.
iyileştiğine sevindim!
sevgiler
gorki

Handan dedi ki...

Sonra bir de minti minti çıkmıştı :) Mintiyi minti minti gibi komik reklâm filmi vardı. Aaa içinden resim çıkan sakızlarımız da vardı, onları biriktirirdik :)

Günaydın Filiz :)

Bir Derin Masalı dedi ki...

Fİliz ciğim ben de bu tipitip sakızlarının müdavimiydim. sırf onun maceraları için bu sakızı çiğnerdim.Handan ın da dediği gibi bir de o nanesi çok hoşuma giden mintiler vardı. Ahhh ahhhh ne güzeldi çocuk olmak... Bu arada iyileştiğine ve adaya gidebildiğine çok sevindim. Öpüyorum...

EYH dedi ki...

Hala var bu tipitiplerden biliyor musun. Hatta galiba bize bile var. Dur bakayım da getireyim sana en iyisi. Yalnız farkında mısın, bizim centilmen karakterimiz Tipitip, her maceranın sonunda acı bir tebessüm bırakıyor bize. Canım kibar ve efendi diye bir kahramana da bu kadar yüklenilmez ki di mi ama...