21 Şubat 2012

Evde Hellim peyniri yaptım !!!

Evet sonunda bunu da  yaptım. 

Daha önce şuradan aldığım harika sütlerle  yoğurt, tereyağ, kaymak, kefir yaptığımdan bahsetmiştim ya... Peyniri çökelek dışında hiç  denememiştim.. Süt aldığım grubun netteki mail grubundan bir arkadaşın verdiği tarifle evde harika bir peynir yaptım gerçekten de...

Tarifi ben 3 lütre süt için denedim ve şöyle uyguladım : 

3 litre çiğ süt çelik bir tencereye alınır, ocağa kaynamak üzere konur.. Bu sütün 1 tas kadarı ayrılır ve içine şunlar eklenir : 

1 limon suyu
4,5 kaşık yoğurt
4 adet kesme şeker
2 tatlı kaşığı kadar tuz.. (Ben tuzu sonradan koydum çünkü çocuklara çok tuzlu gıdalar vermiyorum.. Ama sonradan anladım ki en başta koymak daha doğruymuş.)

Ayırdığınız bir kase süte bunları ekleyip iyice karıştıryorsunuz, tenceredeki süt kaynamak üzereyken bu tastaki karışı ekliyorsunuz ve kaynamaya devam ediyor.. Kısa bir süre sonra kesilmeler başlıyor zaten.. Yaklaşık 15 dakika kadar kaynattıktan sonra tel süzgeçten süzdüm tenceredeki peyniri.. Aman dikkat, bu suyu sakın heba etmeyin, çok besleyicidir. Ben mesela ekmek ve poğaça yaptım o su ile..Özellikle ekmeğin tarifini vereceğim aşağıda..

Neyse konumuza dönersek, tel süzgeçten süzülen peyniri, süzme yoğurt için kullandığım bez keseye aktardım, ağzını bağladım ve üzerine kallavi bir ağırlık koyarak balkona koydum. 1 gece bekledi bu şekilde...


Sabah açtığımda resimdeki kadar yaklaşım 500 gr kadar hellim peynirim vardı karşımda.. Tadı gerçekten çok lezzetliydi, ama tuzunu baştan koysaymışım daha lezzetli olacakmış onu anladım..



Tarifi veren Pervin Hanım, peyniri saklamak için çevresini tuzla kaplayıp, poşetle dolaba koymaktan bahsetmiş ama dediğim gibi ben çocuklara yedireceğim için tuzdan biraz uzak duruyorum.. Kapalı bir kapta dolapta duruyor şimdilik hellim peynirimiz..  Yukarıdaki resimde yer alan açık yeşil kasedeki gibi her gün küçük kuzunun kahvaltısına ve büyük kuzunun da krebine ekleniyor..




Süzdüğüm peynir altı suyu ile de şöyle ekmek yaptım : 

2 ölçü peynir altı suyu
4,5 ölçü un
1 büyük ölçü tuz
1 büyük ölçü şeker
1/2 çay bardağı toz haşhaş -isteğe bağlı
1 çay bardağı dövülmüş iri ceviz --isteğe bağlı
2 küçük ölçü instant maya...

Simbo marka ekmek makinamda 2 lbs ağırlıkta ve Dark modda pişirdim ekmeği.. Yukarıda görülen resimdeki gibi oldu, çok lezizdi...  Mis gibi de kokuyordu...



8 yorum:

Adsız dedi ki...

Ah ne diyeyim. Millet aya giderken biz evde Ciftlik hayaitna gecip yogurt peynir yapiyoruz..
Filizcigim gurur duydum seninle burada hellip peynirinin 12 dolar olan 250 grami alamadim diye hayiflaniyordum bu hafata yapayimda tadi nasilmis gorelim. Seninde kulaklarini cinlatiriz.. Dun yogurt icin sut kaynatirken kulaklarini cinlattim sutum bana kuser diye uzaklasmadim yanindan...
Safiye

Biranne dedi ki...

Tadini merak ettim:) yapmali. Ben eksimik yapiyorum, bunada katilan seker var sadece ek olarak. Deneyecegim birgun.

www dedi ki...

Bravo! Peynir de, ekmek de cok lezzetli gozukuyor :)

Unknown dedi ki...

bayıldım bu fikre yapacağım inşallah.oğlum bebekken lor yapıyordum tuzsuz bunuda denemek istiyorum tarif için çok teşekkürler.
yanlız ben ekmeğin ölçülerini anlamadım yarın ekmek makinamın ölçülerine bir bakayım nasıl yapabilirmiim diye
çok teşekkürler

Basak dedi ki...

Eline saglik Filiz. benim sorum acaba hellimi pastorize sutten yapabilir miyim? Ne dersin? Oturdugum yer dolayisiyla cig sut bulma olanagim yok ama kullandigimda cok guzel yogurdu olan pastorize sut bulabiliyorum. Cevabin icin simdiden tesekkurler.

www dedi ki...

Ben bu peyniri günlük pastorize sütle yaptım ve güzel oldu :) Tarif için teşekkürler!

Basak dedi ki...

Haftasonu ben de pastorize ama gunluk sutten denedim, cok guzel oldu. Bir dahaki sefere biraz daha cok tuz atmayi dusunuyorum.
Tarif icin cok tesekkurler!

ebru dedi ki...

Eline saglikl filiz hic peynir yemeyen oglum bu peyniri sevdi
benim sorum bu peynir alti suyu ile baska ne yapabiliriz keza bende ekmek makinasi yok ancak firinda pisirebilirim verdigin olculerde firin icin uygunmu bilemedim
biraz makarna yapyorum corbaya henuz cesaret edemedim bide hangi corbaya konulabilr corbanin tadini degistirirmi bizimki biraz fazla secici yemek konuunda eksimsi yemek sevmiyor peynir alti suyuyla uyumlu baska neler yapabiliriz acaba