11 Temmuz 2007

Vişne likörü...


Önceki yazılarımdan birinde bahsettiğin vişne likörünü nasıl yaptımı sormuş Gülçin.. Bir süre önce birileri daha istemişlerdi ama ben unutmuştum.. Şimdi karşınızda Vişne Likörü .....

2-2,5 kg. Kadar vişne
1 kg. Şeker
3 çubuk tarçın
ufak ir parça zencefil
15 adet karanfil
1-1,5 litre kaliteli votka (Ben Rusyadan getirdiğim votkayı kullanmıştım..)
1 çay bardağı kadar Yunan konyağı (eğer bulabilirseniz)


Vişneler güzelce yıkanır, sapları atılır, süzgeçte iyice süzdürülür. Bir kürdan yardımıyla çekirdekleri çıkarılır. (Çekirdeklerini çıkarma kısmı biraz uzun sürüyor, bana O. yardım etmişti.) Tarçın çubukları, karanfil ve zencefil bir tülbent parçası ya da tül parçası içine konur ve ağzı sıkıca bağlanır. Elde edilen çekirdeksiz vişne, tarçın-karanfil-zencefil bohçası ve şeker büyük bir cam kavanoza (ben turşu için olanlardan almıştım) konur, ağzı sıkıca kapatılır, bir kaç dakika kuvvetlice sallayarak şekerin kısmen erimesi sağlanır. Sonra bu kavanozu güneş gören bir cam önü gibi bir yere bırakıyoruz ve 2 ay boyunca hafta bir gidip birkaç dakika sallayıp bırakıyoruz.

2 ay sonunda vişnelerimiz olmuşlardır. Vişnenin suyu, tanelerinden ayrılır ve iyice süzülür. Sonra bu suyun içine istediğiniz kadar votka ekleyerek likörümüzü yapmış oluyoruz. Ekleyeceğiniz votka miktarını yukarıda tahmini yazdım, votkanızın sertliğine, vişnelerin sulanma oranına ve en önemlisi de damak tadınıza göre miktarı değiştirebilirsiniz. Bu yüzden votka ile vişne suyunu kontrollü bir şekilde birbirine karıştırmakta, arada bir tadına bakmakta fayda var.

Hazırladığınız vişne likörünü ağzı kapalı bir şişelerde veya kavanozda buzdolabında saklamanızı öneririm. Servis yaparken de küçük likör bardaklarında, her bardağa kalan vişne tanelerinden 1 tane ekleyerek sunabilirsiniz.

Annemlerin adadaki mahalleden komşuları Alis teyze (kendisi yemekleriyle ünlüdür) eğer bulabilirsem 1 çay bardağı kadar Yunan konyağı da ekleyebileceğimi, çok nefis olacağını söylemişti ama ben bulamamıştım.. Yine de içen herkesin çok beğendiği bir likör oldu.. Özellikle Türk kahvesinin yanında sunumu müthiş oluyor..

Kalan vişneleri ise ayrı bir cam kavanoza koyup, dolapta saklayabilirsiniz. Kek, puding, tart gibi hamur işlerinde çok güzel oluyorlar.

Hamiş : Gülçin'cim bahçe vişnelerini çok kıskandım... Tüketemeyeceğiniz kadar çoksa ben de isterem :-) Afiyet olsun..

2 yorum:

avuclarimda zaman dedi ki...

tarif için çok teşekkürler en kısa zamanda deneyeceğim.güzel olmasını becerebilirsem beraber içeriz.
sevigilerimle..

Filiz Morkoç dedi ki...

Sevgili Gülçin, takıldığın bir yer olursa yaz lütfen.. Elimden geleni yaparım. Eminin nefis olacaktır.. sevgiyle kal. filiz.