09 Haziran 2010

Hastahane bebek dostu ama ya doktoru?

Size bir sorum olacak?
Malum anne kişisi doğum yapmak için İstanbul Anadolu yakasının en eski doğumevlerinden biri olan Kadıköy Şifa Hastanesini tercih ederken bu hastanenin kendi içinde ve her reklamında çarşaf çarşaf yayınladığı "Bebek dostu hastahane" afişlerini görünce daha bir içi rahat şekilde kararını verir ve iki doğumunu da burada yapar.
Ancak; aynı hastanenin çocuk doktoru sıfatıyla ortada gezinen şahsiyet bebeğin 3. günündeki sarılık kontrolünde kilo kontrolü yapıp, annenin daha o sabah tek göğsünden sağdığı 80 cc anne sütünden de haberdar olmasına rağmen niçin bebeğe mama takviyesi önerir ?
a) Annenin zaten bozuk olan lohusa sinirlerini harap etmek için..
b) Ömründe şöyle temiz bir sopa yememiştir, kaşınmaktadır.
c) Lohusa kadınlarla ilgili hiç korku hikayesi dinlememiştir.
d) Şuursuzun tekidir.
e) Hepsi birden...
Buyrun oylayın efendim.. Ben günlerdir düşünüyorum cevabını bulamadım...
Hamiş : ‘Bebek dostu hastane’ ne demektir derseniz :

Anne sütünün özendirilmesine ve annelere emzirme konusunda bilgi ve doğru alışkanlıkları kazandırılmasına yönelik SB’nın çalışmaları kapsamında, doğum hizmeti veren hastanelerde emzirmenin başarılı ve yerleşik bir uygulama haline gelmesini sağlamak üzere 1991 yılında Anne Sütünün Teşviki ve Bebek Dostu Hastaneler Programı başlatıldı.

Doğum hizmeti veren hastanelerden; gebeliklerinden itibaren anne adaylarını anne sütü ve emzirme konusunda bilgilendiren, doğumdan hemen sonra annelerin bebeklerini emzirmesini sağlayan, güncel bilgilerle eğitilmiş sağlık personeli ile annelere bebeklerini nasıl emzirecekleri konusunda yardımcı olan hastaneler ‘Bebek Dostu Hastane’ unvanını alıyorlar.

6 yorum:

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

o haaa yaaa.. allahtan tecrübeli annesin de gaza gelip mamaya dayanmıyorsun
kolay gelsin. sen en iyisini bilirsin

İlknur dedi ki...

e hepsi birden. Benim icim karaririyor boyle seyleri okudukca. Adi sani duyulmus bu hastanelerde bu isler boyle yuruyorsa baska yerlerde Allah kerim.

Zaten ilk hafta kilolarini %5-10nunu kaybetmeleri gerekmiyor mu? Suyu ve sisligi attiklari icin. Doktora hangi veriye dayanarak mama oneriyorsunuz diye sordun mu peki?

banu dedi ki...

yuh diye eklemek istiyorum bende bu şuursuz doktora... hastane yönetimine de yazılı iletmeli bunu...

Eko Anne dedi ki...

Hepsi birden.. Ama ben şaşırmadım doktorların çoğu böyle davranıyor malesef. Mama şirketlerinin beslediği çok doktor var malesef . Sen bildigin gibi yap bebeğinin mamaya ihtiyacı yok sana ve sütüne ihtiyacı var.

Kaymacina dedi ki...

çok şaşırdım bak şimdi...

ZEYNEP dedi ki...

Arda 1 hafta küvezde kaldı ve doğumdan 6 saat sonradan itibaren bir iki damla sütü sağıp, sağdırıp , Arda' ya götürmek için inanılmaz bir çaba vardı tüm personelde.Mama hikayelerinden sonra süte bunca önem ve değer verilen bir yerde olmak hem içimi rahatlatmış hem de azimle süt sağmamı sağlamıştı.Bunu yapan görece yeni sayılan bir özel hastanedir.Kadıköy Şifa' ya ise hiç yakıştıramadım. Yılların hastanesinde olmamalıymış bu..İki kuzuyu da öpüyorum, kolay gelsin :)