10 Nisan 2007

Gittim, gezdim, gördüm.. (ve yedim-içtim:-)


Sayılı gün çabuk geçermiş hesabı, 4 günlük İtalya tatilimizi bitirdik ve döndük.. İtalya hakkındaki izlenimlerim kısaca şöyle :

Roma : Tarihle iç içe yaşayan, etkileyici, çarpıcı, pahalı ve güzel bir şehir. Kadınları da en az erkekleri kadar etkileyici ve çekici.. Mağazalar göz alıcı ve korkunç pahalı.. Free shop fiyatları bile bizdekinden fazla..

Pompei : Bizim Efes Antik Kent'imizin eline su dökemeyecek, hatta Efes'i görmüş birisi için sıradan bir yerleşim yeri.. Ama Deniz mahsulleri konusunda süperler.. Midyeli spagetti harikaydı.

Napoli : Malesef otobüste gezebildiğimiz, şirin bir sahil kenti.. Napoliten makarnası meşhur olsada biz rehberlerden mafyasını, ve ne kadar güvensiz bir şehir olduğunu dinledik sürekli.. Roma'dan 3 saatlik yolculuğa değmedi diyebilirim.

Yiyecek-içecek : Her yerde sadece dondurmacı, makarna ve pizzacı var. Makarnaları bizdekine göre az pişmiş olduğundan damak zevkimizin çakışmadığı lezzetler de tadılabiliyor. Pizzaları ince hamur ve lezzetli.. Özellikle 4 peynirli dedikleri süper.. Herkes her yemekte şarap içiyor. Ev yapımı şarapları yerine göre çok lezzetli olabiliyor.

İnsanlar : Sıcak kanlı, çat pat İngilizce konuşabilen insanlar İtalyanlar.. Sabırsızlar ayrıca da.. İtalyan kadınları çirkin, erkekleri yakışıklıdır sözü artık geçerli değil.. Kadınlar da çok güzel, bakımlı ve çarpıcılar..

Favorilerim ise şöyle :

Nereleri görmeli ?

Vatikan (özellikle kilisenin içi, vakit varsa müzesi)
Victoria Altarı
Aşk çeşmesi


Ne yemeli - içmeli ?

Pizza (özellikle 4 peynirli olanı enfes)
Makarna (Pompei Victoria hotel'deki midyeli spagetti süperdi)
Kırmızı şarap (Ev yapımı olanını iyi biryerde içerseniz süper oluyor)

Elimde 1.3 GB büyüklüğünde yaklaşık 300 fotoğraf var elden geçmeyi, düzenlenmeyi bekleyen..

Ama resimlerime şöyle bir gözatmak için yeni bloğum Foto-Terapi 'ye buyurun lütfen.. (Foto-Terapi sadece fotoğraflarımı paylaşacağım yeni bloğumun adıdır :-) Yakında vakit buldukça yeni İtalya resimlerini de ekleyeceğim tabi.

4 yorum:

Handan dedi ki...

Hoş geldin :)

Fotoğraflar çok güzeldi. İştah açıcı olanlar başka güzeldi tabi :)

Filiz Morkoç dedi ki...

Hoşbulduk Handan teşekkürler.. Yemek resimleri güzel gözüküyor ama biz birkaç ay makarna ve pizza yemeyeceğiz:-) Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Canım benim,
Tüm arşivindekileri okumaktan büyük zevk aldım. dedim ki, döktürmüş yine hatun. ilk önce blogunu ziyaret etmekte bu kadar geç kaldığım için nasıl bir zevkten mahrum kalmış olduğumu anlamış olup,kafamı önüme eğiyorum.seni böyle görmek çok güzel.yaşama enerjin,hayatını sahiplenişin o kadar büyüleyici ki.hatta itiraf,biraz kıskandım bile.kesinlikle bu konuda ders alınmalı senden.yaşamın tüm olumsuzluklarına rağmen inadına tutunmak hemde bu kadar güzelce,senin de bir yazında dediğin gibi kök salmak bu olsa gerek.tebrikler canım..tosuncuğuna biricik teyzesiyle nice seneler olsun.roma fotoğraflarına da baktım.canon'la muhteşem uyumunuzu fark etmemek imkansız.süperler.iyiki varsın canım ve seni tanımak çok güzel,keyifli.teşekkürler.

gezicini dedi ki...

hoşgeldiniz..
ben de sizin beğendiğiniz pizzayı çok severim, quattro formaggi yani.
özellikleri incecik hamurla ve özel fırınlarda pişmesi.
yazılarınızı zevkle okuyorum,
sevgiler,
gorki